Widerøe Índice Historia | Frota | Notas | Bibliografía | Véxase tamén | Menú de navegación"Contact us""Wideroe turns to jets with Embraer 190-E2 order""Norway’s Widerøe to Be the E190-E2 Launch Operator""Widerøe Fleet Details and History""Widerøe buys jets to strengthen route network"Páxina web da aeroliñaWorldCat133264689n50016237
Aeroliñas de Noruega
países nórdicosBombardier Dash 8NoruegaSandefjord, TorpBergen, FleslandOslo-GardermoenKristiansandStavangerTrondheimBodøLysakerOsloBodøTromsø193419361940de Havilland Canada DHC-3 OtterNoorduyn Norseman1968DHC-6 Twin OtterDash 71989Norsk AirDash 8SAS GroupSAS Commuter2010SAS19 de febreiro193419351937AntártidaLars Christensen1938Birger HønningstadHønningstad Norgesegunda guerra mundial1940MjøsazorrasHønningstad C-5 Polar1945aeroporto de Oslo, Fornebu2 de febreiro194619471948Narvik19531954Scandinavian Airlines SystemTromsøVadsøAltaHammerfestKirkenesde Havilland Canada DHC-3 Otter1 de xullo195819691970197119802000de Havilland CanadaBombardierDash 82012DHC-6 Twin OtterDash 72008Piedmont AirlinesJazz2017EmbraerE190-E2turbohélices20182018
(function()var node=document.getElementById("mw-dismissablenotice-anonplace");if(node)node.outerHTML="u003Cdiv class="mw-dismissable-notice"u003Eu003Cdiv class="mw-dismissable-notice-close"u003E[u003Ca tabindex="0" role="button"u003Eagocharu003C/au003E]u003C/divu003Eu003Cdiv class="mw-dismissable-notice-body"u003Eu003Cdiv id="localNotice" lang="gl" dir="ltr"u003Eu003Ctable class="plainlinks fmbox fmbox-system plainlinks" style="background:#fffdf5; border:1px solid #ffc5a6; margin:1em auto 1em auto; padding: 0.5ex; text-align: center;"u003Enu003Ctbodyu003Eu003Ctru003Ennu003Ctd class="mbox-text" style=""u003E u003Cbu003Eu003Ca href="/wiki/Carl_Sagan" title="Carl Sagan"u003ECarl Saganu003C/au003Eu003C/bu003E é candidato a u003Ca href="/wiki/Wikipedia:Artigos_de_calidade" title="Wikipedia:Artigos de calidade"u003Eartigo de calidadeu003C/au003E. u003Ca href="/wiki/Wikipedia:Votaci%C3%B3ns#Quen_pode_votar?" title="Wikipedia:Votacións"u003ESe reúnes os requisitosu003C/au003E podes u003Ca href="/wiki/Wikipedia:Artigos_de_calidade/Votaci%C3%B3ns" title="Wikipedia:Artigos de calidade/Votacións"u003Eu003Cbu003Eparticipar na votaciónu003C/bu003Eu003C/au003E. u003C/tdu003Enu003Ctd class="mbox-imageright"u003E u003Ca href="/wiki/Wikipedia:Artigos_de_calidade/Votaci%C3%B3ns" title="Wikipedia:Artigos de calidade/Votacións"u003Eu003Cimg alt="Cscr-candidate.svg" src="//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3d/Cscr-candidate.svg/30px-Cscr-candidate.svg.png" decoding="async" width="30" height="25" srcset="//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3d/Cscr-candidate.svg/45px-Cscr-candidate.svg.png 1.5x, //upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3d/Cscr-candidate.svg/60px-Cscr-candidate.svg.png 2x" data-file-width="522" data-file-height="438" /u003Eu003C/au003E u003C/tdu003Enu003C/tru003Enu003C/tbodyu003Eu003C/tableu003Eu003C/divu003Eu003C/divu003Eu003C/divu003E";());
Widerøe
Saltar ata a navegación
Saltar á procura
Widerøe | ||
---|---|---|
IATA WF | OACI WIF | Indicativo WIDEROE |
Fundación | 19 de febreiro de 1934 | |
Plan de voo frecuente | EuroBonus | |
Frota | 41 | |
Destinos | 47 | |
Eslogan da compañía | Hele Norge. Hele tiden. | |
Sede | Bodø, Noruega | |
Páxina web: https://www.wideroe.no/ |
Widerøe's Flyveselskap AS, comercializado como Widerøe, é unha aeroliña norueguesa e a aeroliña rexional máis grande das que operan nos países nórdicos. A súa frota de 41 avións Bombardier Dash 8 serve a 41 destinos nacionais e 6 nacionais. Os servizos de obrigación pública a aeroportos rexionais son case a metade das operacións de Widerøe. O resto dos servizos son en aeroportos primarios no norte de Noruega e servizos dende os aeroportos de Sandefjord, Torp e Bergen, Flesland cara outros aeroportos primarios, ademais dalgúns servizos internacionais dende Oslo-Gardermoen, Sandefjord, Kristiansand, Stavanger, Bergen e Trondheim.
A compañía ten a súa oficina principal en Bodø, aínda que tamén ten un gran centro adminstrativo en Lysaker, no oeste de Oslo.[1] As súas bases principais están nos aeroportos de Sandefjord, Bodø, Tromsø, Bergen e Oslo-Gardermoen. As operacións de Widerøe céntranse en tránsitos punto a punto, aínda que a compañía esencialmente alimenta a outras aeroliñas de medio alcance e internacionais.
A aeroliña fundouse en 1934 e participou en varias actividades de aviación xeral. En 1936 Widerøe comezou a operar voos regulares con hidroavións e, dende 1940, tamén voos ambulancia. Durante os anos 40 e 50 a aeroliña aumentou as súas rutas de hidroavións e estableceu unha frota baseada en avións de Havilland Canada DHC-3 Otter e Noorduyn Norseman. Dende 1968 Widerøe comezou a voar a aeroportos pequenos construídos no norte e oeste de Noruega usando o DHC-6 Twin Otter, e posteriormente Dash 7. En 1989 Widerøe mercou Norsk Air e comezou servizos dende Sandefjord. Durante os 90 substituíu os seus avións polo modelo Dash 8. Nos 2000 foi mercada polo SAS Group e fíxose cargo das operacións de SAS Commuter no norte de Noruega. En 2010 Widerøe comezou a operar os servizos rexionais de SAS no oeste do país.
Índice
1 Historia
2 Frota
3 Notas
4 Bibliografía
5 Véxase tamén
5.1 Ligazóns externas
Historia |
Widerøe estableceuse sobre os cimientos de dous pequenos operadores. O primeiro era a compañía Lotsberg & Skappel. O outro era Widerøe & Bjørneby, fundada por Viggo Widerøe e Halvor Bjørneby. Durante o inverno estacionaban avións en estacións de montaña e obtiñan ingresos de esquiadores que querían voar a zonas virxes. A compañía iniciou a realizar voos publicitarios, nos cales o nome da empresa ou produto se pintaba sobre a fuselaxe dun avión, cunha versión con luz de neon na parte inferior e lanzando panfletos nos voos.[2]
O 19 de febreiro de 1934 Viggo Widerøe, Einar Isdahl e Arild Widerøe fundaron Widerøe's Flyveselskap A/S. En 1935 a compañía entrou no negocio da cartografía. En 1937 Widerøe realizou 44 voos ao longo da costa da Antártida, cubrindo 4 000 quilómetros de costa e polo menos 50 cara o interior do continente. Eses voos foron ordenados por Lars Christensen para labores de cartografía. Durante o ano 1938 o taller Bogstad da compañía e Birger Hønningstad iniciaron unha empresa conxunta na cal Widerøe construiría avións Hønningstad Norge.
Tras o estoupido da segunda guerra mundial todos os pilotos foron recrutados polo exército e prohibiuse a aviación civil. En 1940 a compañía iniciou voos de ambulancia aérea para os militares. Despois da invasión alemá de Noruega moitos dos pilotos e avións de Widerøe foron levados a Mjøsa onde serviron como parte da defensa do país. Todos os avións civís permaneceron en terra durante a ocupación, e as autoridades alemás demandaron que se entregasen todos os magnetos e hélices. O taller de Bogstad mantívose ocupado coa produción de zorras ambulancia para o exército alemán. En segredo, a compañía tamén comezou a construír o avión ambulancia Hønningstad C-5 Polar en Bogstad.[3]
Despois da liberación de Noruega en 1945 mantívose a prohibición de voos e os empregados de Bogstad foron contratados pola Real Forza Aérea de Noruega no aeroporto de Oslo, Fornebu. A compañía recibiu o permiso para voar novamente o 2 de febreiro de 1946. En 1947 Forenede Industrier mercou a meirande parte da compañía. Viggo Widerøe foi novamente contratado como director xeral.[4]
En 1948 a compañía fusionouse coa empresa baseada en Narvik Polarfly, e cambiou o seu nome para Widerøe's Flyveselskap & Polarfly A/S. No ano seguinte a aeroliña comezou a realizar traballos de fotografía aérea. En 1953 Widerøe optou por diversificarse e comezou a fabricar balsas de emerxencia, garaxes refrixerados en aluminio, e elementos térmicos para uso industrial. En 1954 recibiu unha subcontrata para Scandinavian Airlines System (SAS), a sucesora de DNL, para operar unha ruta con hidroavións dende Tromsø a Vadsø, pasando por Alta, Hammerfest e Kirkenes. Para esta ruta a aeroliña mercou o seu primeiro de Havilland Canada DHC-3 Otter.[5] O 1 de xullo de 1958 a compañía volveu a cambiar o nome para o orixinal Widerøe's Flyveselskap A/S.
En 1969 Per Bergsland substituíu a Viggo Widerøe como CEO. En 1970 a compañía dividiuse en dúas: a división de fotografía aérea foi vendida ao seu competidor Fjellanger, nacendo a nova compañía Fjellanger Widerøe. Os servizos regulares mantivéronse con Widerøe. O derradeiro hidroavión da aeroliña foi dado de baixa en 1971. En abril de 1980 Widerøe comzou a realizar servizos internacionais no nome de SAS.
Frota |
Dende o ano 2000 a aeroliña leva operando unha frota totalmente formada por avións de Havilland Canada/Bombardier Dash 8. En 2012 Widerøe foi a primeira e única aeroliña do mundo en operar todas as variantes do Dash 8 simultaneamente, e é unha das poucas a día de hoxe que operan todas as versións do Dash 8, ademais de voar os máis vellos DHC-6 Twin Otter e Dash 7. No ano 2008 Widerøe ara o terceiro operados máis grande do mundo da serie -100, tras Piedmont Airlines e Jazz. En xaneiro de 2017 anunciouse que Widerøe asinara un contrato con Embraer por ata 15 novos reactores, cun pedido en firme por tres E190-E2 e dereitos de compra para 12 avións máis da familia Embraer E2.[6] A aeroliña será a primeira en operar o modelo E190-E2,[7] sendo tamén o primeiro reactor da súa frota, xa que anteriormente todos os seus avións foron turbohélices. As entregas agárdanse para a primeira metade do ano 2018.
En abril de 2018 a frota de Widerøe está formada polos seguinetes avións:[8]
Avión | En servizo | Pedidos | Pasaxeiros | Notas |
---|---|---|---|---|
de Havilland Canada Dash 8-100 | 22 | — | 39 | |
Bombardier Dash 8-Q200 | 3 | — | 39 | |
Bombardier Dash 8-300 | 6 | — | 50 | |
Bombardier Dash 8 Q400 | 11 | — | 78 | |
Embraer E190-E2 | 1 | 2[9] | 114 | Cliente de lanzamento. As entregas comezarán en 2018. |
Total | 43 | 3 |
Os Dash 8-100, Dash 8-Q200 e Dash 8-300 poden operar na meirande parte das pistas custas de Noruega e Widerøe é o maior operador destes modelos.
Notas |
↑ Widerøe (ed.). "Contact us". Consultado o 28 de marzo de 2018.
↑ Arnesen, 1984: 6-9
↑ Arnesen, 1984: 35-39
↑ Arnesen, 1984: 42-48
↑ Arnesen, 1984: 61-67
↑ Flight Global (ed.). "Wideroe turns to jets with Embraer 190-E2 order". Consultado o 28 de marzo de 2018.
↑ Aviation Voice (ed.). "Norway’s Widerøe to Be the E190-E2 Launch Operator". Consultado o 28 de marzo de 2018.
↑ Planespotters (ed.). "Widerøe Fleet Details and History". Consultado o 15 de maio de 2018.
↑ The Independent Barents Observer (ed.). "Widerøe buys jets to strengthen route network". Consultado o 28 de marzo de 2018.
Bibliografía |
Arnesen, Odd (1984). På grønne vinger over Norge (en Norwegian). Widerøe's Flyveselskap.
Véxase tamén |
Ligazóns externas |
- Páxina web da aeroliña
|
Categoría:
- Aeroliñas de Noruega
(window.RLQ=window.RLQ||[]).push(function()mw.config.set("wgPageParseReport":"limitreport":"cputime":"0.280","walltime":"0.345","ppvisitednodes":"value":577,"limit":1000000,"ppgeneratednodes":"value":0,"limit":1500000,"postexpandincludesize":"value":11829,"limit":2097152,"templateargumentsize":"value":300,"limit":2097152,"expansiondepth":"value":8,"limit":40,"expensivefunctioncount":"value":2,"limit":500,"unstrip-depth":"value":0,"limit":20,"unstrip-size":"value":6252,"limit":5000000,"entityaccesscount":"value":3,"limit":400,"timingprofile":["100.00% 274.497 1 -total"," 51.41% 141.128 1 Modelo:Control_de_autoridades"," 28.48% 78.179 1 Modelo:Listaref"," 24.46% 67.136 5 Modelo:Cita_web"," 4.51% 12.388 1 Modelo:Cita_libro"," 2.82% 7.736 1 Modelo:Aeroliña"," 1.19% 3.257 1 Modelo:Px"],"scribunto":"limitreport-timeusage":"value":"0.147","limit":"10.000","limitreport-memusage":"value":3410805,"limit":52428800,"cachereport":"origin":"mw1338","timestamp":"20190322165109","ttl":2592000,"transientcontent":false););"@context":"https://schema.org","@type":"Article","name":"Wideru00f8e","url":"https://gl.wikipedia.org/wiki/Wider%C3%B8e","sameAs":"http://www.wikidata.org/entity/Q28344","mainEntity":"http://www.wikidata.org/entity/Q28344","author":"@type":"Organization","name":"Contribuidores dos projetos da Wikimedia","publisher":"@type":"Organization","name":"Wikimedia Foundation, Inc.","logo":"@type":"ImageObject","url":"https://www.wikimedia.org/static/images/wmf-hor-googpub.png","datePublished":"2018-03-28T09:59:08Z","dateModified":"2018-11-11T18:58:53Z","image":"https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a4/LN-RDZ_DHC-8-400_Wider%C3%B8e_CPH.jpg"(window.RLQ=window.RLQ||[]).push(function()mw.config.set("wgBackendResponseTime":144,"wgHostname":"mw1240"););